Fantom ZUŠ Nehvidy, Další cesta a jiné…

V Divadle Horní Počernice 16.6.2024

Na školním hereckém vystoupení se nám představila neobyčejná díla, každé z jiného ročníku a s jiným tématem. Divadelní show začala úryvky z klasického díla Karla Čapka Dášeňka čili život štěněte. 

Třetí ročník nám přinesl svůj pohled na známou pohádku o Mášence a třech medvědech.

Čtvrtý ročník odhalil tajemství dívčích záchodků v podobě divadelního představení Gossip Toilet, které nás zavedlo do světa pubertálních vztahů a nekonečných drbů. 

Šestý ročník si připravil něco pro příznivce napětí v krátkém filmu Fantom ZuŠ Nehvizdy, kde se dějí záhadné věci a nejistota číhá v každém koutě.

A po pauze nám šesťáci naservírovali divadelní představení s názvem Další cesta, které nás zavedlo do nitra lidského života a jeho smyslu v podobě příběhu dvou lidí před jejich nejistou cestou do budoucnosti. 

A jako bonus jsme tento večer uvítali absolventy výtvarného oboru, kteří nám skrze svou paní učitelku Petru Hřivnáčovou odprezentovali své kolektivní dílo včetně zpracování a ukázky časosběrného dokumentárního filmu. 

Jednoduše a klasikem řečeno – na jednom místě mohlo diváky potkat koktejl smíchu, dojetí i napětí namíchaný tvorbou literárně-dramatického oboru ZUŠ Nehvizdy.

Žáci sedmého ročníku se tento rok loučili se svým působením ve výtvarném oboru, s výukou v Nehvizdech, se svou učitelkou Petrou Hřivnáčovou. Ta jim ještě zadala poslední velký úkol – a tím bylo namalovat společný obraz! A tak průběžně vznikalo rozměrné plátno… každý sám či zároveň s ostatními spolužáky přispíval k jeho zrodu a postupně se vyjevující podobě. 

Jejich závěrečná kolektivní práce vycházela z konceptu, který má ve výsledku ukázat celkový dojem, provázané nápady a příběh nebo příbuznou fantazii. Osm žáků si na začátku stanovilo pojmy – slova, která by se měla jejich malbou na obraz promítnout. Jejich rozmanitost se stala zadáním, výzvou, hrou. Je zde: králík, slon, hmyz, mutant, nákladní auto, pták, meloun, západ slunce, běhání, žonglování, žraní, vzpírání se, levitování, pohrávání si, také třeba pojem existence nebo točení… A tak velkoformátový obraz byl na základě těchto indicií časem postupně skládán – jednotlivé pojmy nebo představy byly na plochu začleňovány, vzbuzovaly asociace a další nápady, kladeny vedle sebe vytvářely nový celek plný hravé nebo dramatické představivosti, také však odrážely cenné zkušenosti z dosavadní výuky. A jak to celé narůstalo a vyvíjelo se dokládá filmový záznam celé absolventské malířské akce. Obraz zůstane jako vzpomínka na společné chvíle i okamžité inspirace, jako doklad spolupráce i dialogu plného fantazie a tedy i smysluplně stráveného volného času.

Nechte nám zprávu