„Pokračujeme v budování kvalitní školy.“
Povinně volitelné předměty pro 4. – 7. ročník hudebního oboru.
Zde mají naši žáci na výběr z pestré nabídky povinně volitelných předmětů.
HUNAMAPO
sborový zpěv
(pro celý Hudební obor)
Sborové zpívání podporuje důležité hudební dovednosti, jako je spolupráce, poslech ostatních a pracování v týmu. Členové sboru se musí naučit vzájemně si naslouchat a držet své hlasové partie, což vede k dovednosti soustředění se na vlastní hlas ať už v jednohlase nebo polyfonii. Účast ve sboru umožňuje žákům vybudovat si sebevědomí ve vystupování před veřejností. Pravidelné veřejné vystoupení při koncertech a soutěžích posiluje jejich schopnost prezentovat se. Žáci se seznámí s rozmanitou paletou hudebních žánrů a stylů. Tím se rozvíjí jejich osobní růst a širší vnímání hudby.
POPULIZÉR
hudební seminář
(pro celý Hudební obor)
Hudební seminář je předmět zaměřující se na rozšíření hudebního rozhledu žáků. Převážně formou poslechu se snaží v žácích vzbudit zájem o hudbu napříč hudebními styly. Seznamuje žáky se stěžejními díly, ale i s hudebními zajímavostmi. Poslouchaná díla zasazuje do historického i teoretického kontextu, avšak bez snahy o memorování velkého množství faktů. Během poslechu jsou prohlubovány znalosti o hudebních nástrojích a jejich obsazení v různých uskupeních. Žáci se rovněž seznámí s důležitými osobnostmi interpretů. Multimediální a audiovizuální technika umožňuje dětem příjemnou formou získávat přehled o hudbě. Teorie probíraná v kolektivní výuce je důležitým doplňujícím faktorem, se kterým učitel s žákem v nástrojové výuce konkrétně a živě pracují. Teoretické poznatky, které vyplývají ze studovaného učiva, obohacují práci o znalost širších kulturních souvislostí.
KLIMPR
interpretační dílna
(pouze u předmětu Hra na klavír)
Předmět nabízí žákům širokou škálu znalostí a dovedností souvisejících s klávesovými nástroji. Zahrnuje jak teoretické, tak praktické prvky, které by studentům umožnily lépe porozumět klávesovému umění. Tento druh výuky chce být pro mladé žáky zábavný a inspirativní. Kombinace teorie, hry, harmonizace a kreativity by podporovala jejich hudební rozvoj a pomohla jim lépe porozumět a ocenit krásu klavírní hudby.
VOKALIZÉR
vokální soubor
(pouze u předmětu Sólový populární zpěv)
V našem Vokalizéru se setkáme s harmoniemi, radostí a nezapomenutelnými melodiemi. Odhalíme tajemství skupinového zpěvu, procvičíme svůj hlas a objevíme sílu spojení s ostatními. Získáme nejen hudební dovednosti, ale i důležité životní zkušenosti ve skupinové práci. Naučíme se zpívat v harmonii, objevíme sílu synchronizovaného zpěvu. Ve skupinovém prostředí si užijeme nejen vzrušení sdílené hudby, ale také podporu a podněty ostatních, kteří mají stejnou vášeň pro zpěv. Náš Vokalizér nám umožní rozvíjet důvěru, schopnost naslouchat a pracovat v týmu. Společně se budeme učit nové písně, zkoumat různé hudební styly a vytvářet nezapomenutelné hudební zážitky.
Ansámblová hra
souborová hra
(pouze pro nástroje Hudebního oboru)
Jak sám název napovídá, jedná se o kapelu, čili hraní na hudební nástroje v rámci skupiny. Účastníci se učí společně vytvářet harmonii a rytmus. Spolupráce a týmová práce je zde klíčová. Skupinová hra podporuje spolupráci a komunikaci mezi členy skupiny. Účastníci se učí poslouchat ostatní a doplňovat se navzájem. Žáci budou mít možnost zkoumat různé hudební žánry a styly v rámci skupiny, což rozvíjí jejich kreativitu a hudební vnímání. Otevřenost pro všechny úrovně – nabídka je vhodná pro začátečníky i pokročilé hudebníky, což znamená, že každý, kdo má zájem o hraní na hudební nástroj a zlepšení svých dovedností, je vítán. Celkově se nabízí příležitost pro zábavnou a obohacující hudební zkušenost prostřednictvím skupinového hraní na nástroje.
KEY BAND
klávesový soubor
(pouze pro nástroje Hudebního oboru)
Jak sám název napovídá, seminář je zaměřen na hru na klávesové nástroje, přičemž účastníci budou mít příležitost prozkoumávat různé hudební styly a žánry. Klíčovým prvkem semináře je rozvoj praktických dovedností, kde se žáci naučí vytvářet harmonii a rytmus, a to jak individuálně, tak ve skupině. Poslech a analýza skladeb různých žánrů budou nedílnou součástí výuky, což podpoří hudební vnímání a kreativitu žáků. Cílem je posílit schopnost poslouchat ostatní a vzájemně se doplňovat, což je nezbytné pro úspěšnou hudební interpretaci.